Veniturile Orange România au scăzut ușor anul trecut, cu 2,6%, la 913 milioane de euro, rezultatul fiind afectat printre altele de impactul noilor tarife de interconectare, în timp ce numărul de clienți a crescut la 10,283 milioane, scrie Mediafax.
Excluzând impactul deciziilor autorităților de reglementare a pieței telecom, privind scăderea tarifelor de interconectare, veniturile Orange în România au crescut anul trecut cu 0,8% față de anul anterior. Tarifele de interconectare, sau de terminare a apelurilor, sunt plătite între operatori pentru convorbiri în afara rețelei.
„În 2012, Orange România și-a consolidat poziția de lider de piață, nu doar din punctul de vedere al cotei de piață și al cotei valorice, cât mai ales din perspectiva experienței pe care a oferit-o clienților. Și acest an va fi plin de încercări pentru operatorii telecom, având în vedere presiunea pe investiții venită din partea deciziilor de reglementare. Cu toate aceastea, în 2013 intenționăm să investim masiv în rețele de ultimă generație 4G, în extinderea portofoliului de servicii și produse și ne vom menține atenția asupra calității serviciilor și a modului în care interacționează cu clienții noștri”, a declarat directorul general al Orange România, Jean-François Fallacher.
În trimestrul al patrulea, veniturile s-au situat la 233 milioane de euro, comparativ cu 243 milioane de euro în aceeași perioadă a anului anterior, potrivit datelor publicate, miercuri, de grupul France Telecom, care controlează compania.
Trimestrul al patrulea a fost cel mai bun al operatorului telecom pe ansamblul anului trecut în România, cu 233 de milioane de euro, față de 232 milioane de euro în trimestrul al treilea, 228 milioane de euro în trimestrul al doilea și 220 milioane de euro în primele trei luni ale anului.
Numărul de clienți a urcat ușor comparativ cu sfârșitul anului 2011, de la 10,262 milioane de utilizatori la 10,283 milioane la finele anului trecut. În trimestrul al treilea din 2012, Orange România avea 10,243 milioane de clienți.
Venitul mediu anualizat pe utilizator (ARPU) s-a situat la 79 de euro în trimestrul al patrulea, cu o pondere a încasărilor din servicii de date în ARPU de 23,1%, în urcare atât față de 17,8% în perioada similară anului 2011, cât și comparativ cu 20,6% în trimestrul al treilea din 2012.
Vânzările de smartphone-uri au crescut cu 110% în trimestrul al patrulea, contribuind la creșterea traficului de date pe mobil cu 83% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Principalii competitori ai companiei pe piața locală sunt Vodafone România și Cosmote, parte a grupului elen OTE.